Content creëren op basis van data

Om content af te stemmen op de doelgroep heb je natuurlijk informatie nodig over de doelgroep. Wat zijn hun wensen en voorkeuren? De manier om die informatie te verzamelen en vervolgens te verrijken is e-mailmarketing. Op basis van open- en clickgedrag krijgt elke relatie een uniek profiel toegekend. Zo vormt data hét verlengstuk voor persoonlijke mailings naar de doelgroep. Net als in de volgende video:

Mike Kemperman van e-Village geeft je de 10 gouden tips voor succesvolle e-mailmarketing

1. Klant eerst

Focus je eerst op de wens van de doelgroep; je marketingdoelen komen daarna. Koppel verschillende data om te kunnen segmenteren en relevanter te mailen.

2. Interactieve segmentatie

Verrijk je data op een leuke, interactieve manier. Een persoonlijkere touch zorgt voor meer engagement en dus meer data.

3. Less is more

Wees kritisch op je content, als je alles de aandacht geeft, is niks belangrijk.

4. Aandacht & relevantie

Laat je lezers zien dat je wat doet met hun data. Meer betrokkenheid zorgt voor hogere conversie.

5. Wees niet bang voor afmeldingen

Toon je afmeldlink bovenin direct zichtbaar. Liever een afmelding dan iemand die je content toch niet leest.

6. Interactiviteit is de toekomst

Werk met call-to-actions, beoordelingselementen, animated gif, games.

7. Data-informed design

Ontwerp je mail op basis van je data. Gebruik best practices & je data om tot keuzes te komen in je design. Doe geen aannames.

8. Accessibility top of mind

Sluit geen mensen (en robots) uit. Zorg dat je content goed leesbaar en scanbaar is. Denk aan contrast in kleur en tekstgrootte.

9. Don’t just do it for the show

Blijf kritisch en laat je informeren door je data. Let op de trends, maar gebruik ze niet enkel omdat het een trend is.

10. Testen, testen, testen…

Hoe meer je test, des te beter je jouw doelgroep leert kennen. Maar vraag je altijd af: Welke ene ding ben ik aan het testen? Heb ik genoeg data om te weten of het resultaat zinvol is?


Cadform & e-mailmarketing…

Kom je moeilijk in beeld bij (potentiële) klanten of wil je een band opbouwen met je doelgroep? Met de software van e-Village zijn we in staat uitgebreide klantprofielen op te bouwen voor marketing automation. Creëer awareness rond je product of merk en verrijk je jouw bestaande CRM-data.