Optimaal afstemmen van content én vorm

Waar je voorheen de aandacht van de consument kon kopen via betaalde media is dat inmiddels niet meer zo vanzelfsprekend. Lang niet alles wat aan informatie binnenkomt trekt nog onze aandacht. Om op te vallen zijn we als marketeers voortdurend bezig om ons aan te passen aan de behoefte van de lezer. Dit doen we door relevante, waardevolle content te creëren, die is afgestemd op de wensen en voorkeuren van de doelgroep. Oftewel content marketing. Maar als we dat doen voor de inhoud, waarom dan niet voor de vorm?


Er zijn evengoed wensen en voorkeuren voor de manier waarop men content tot zich neemt. Lezers van vandaag willen content die visueel aantrekkelijk is, die ze via elk device snel tot zich kunnen nemen én die ze gemakkelijk kunnen delen. Bij Cadform vinden we het belangrijk om naast vormgeving constant te blijven nadenken over de presentatie van de content en via welk kanaal deze het beste verspreid kan worden.


Op donderdag 29 november organiseerden we daarom een inspiratiesessie waarin sprekers van Instant Magazine en e-Village elk vanuit hun eigen discipline hun licht lieten schijnen op de vraag 'Hoe zorg je ervoor dat jouw relevante content ook écht opvalt?'

Mick Schuiling

Communicatiespecialist bij Cadform